Do přírodních věd řadíme biologii, chemii, matematiku a fyziku. A co si budeme povídat, u většiny dětí tyto předměty nepatří mezi ty oblíbené. Přitom právě v těchto předmětech se můžou dozvědět spoustu zajímavých informací. Ale většinou jejich výuku berou jako nudný výklad učitele. Existuje ale přeci spousta učebních pomůcek, které můžou vyučovací hodinu udělat zajímavější a pro děti tím pádem snáze chápavější a zároveň je to zaujme a mají chuť se dozvědět více. Když učivo baví, lépe se i pamatuje. To je rovnice, která prostě funguje! Vyzkoušet si vědu v praxi, než stále nudná teorie. To je to, co je vhodné, prospěšné a děti to uvítají.
Většinou ale v hodinách není dostatek prostoru na časté experimentování a oživování výuky. Učitelé mají také určité nařízené osnovy, které musí dodržet a to pak není vůbec jednoduché skloubit, i kdyby sebevíc chtěli. Takže doma máte dítě, které je unavené z věcných čísel, vzorců, pojmů, dlouhých výkladů a tak dále. Ale co s tím? Jde vůbec zařídit, z pozice rodiče, aby se dítě přírodní vědy učilo rádo? Ano! V Praze totiž existuje dětská laboratoř pro žáky prvního stupně, kde si můžou vyzkoušet jednoduché chemické pokusy. Lépe tak pochopí teorii, kterou slyší ve školách. Pro starší žáky a středoškolské studenty je v provozu portál v jedenácti světových jazycích. Zábava, poučení a vědecké soutěže v oblasti přírodních věd. Prostě škola hrou! A dítě ztratí ten ustaraný a znuděný výraz při zmínce o přírodních vědách!
Připadá mi to jako skvělý nápad. Je úžasné, že jsou na světě lidi, kteří se snaží věci nadlehčovat a otáčet je tak, aby se staly atraktivnějšími a záživnějšími. A co si budeme povídat. Když jde navíc o děti, je někdy hodně těžké vymyslet něco, co bude fungovat a čím získáme jejich sympatie. Ale při velké dávce fantazie a empatie se dá zvládnout i nemožné! Tak co, vyrazíte s dětmi na smysluplný a poučný výlet?