Kdekdo z lidí už se chopil příležitosti a stal se internetovým obchodníkem. Přičemž není vlastně ani trochu divné, že je tomu tak. Internet je přece platformou, která je snadno dostupná komukoliv, pořídit si na této síti podnikatelský web také není nic složitého, a když si někdo uvědomí, kolik má internet uživatelů, kteří by se mohli stát zákazníky kteréhokoliv internetového podnikatele, není vlastně ani trochu divu, že to svádí.
Ten, kdo si na internetu pořídí svůj web s nějakou nabídkou, může podnikat docela úspěšně. Může najít zákazníky u nás stejně jako v blízké i daleké cizině, může oslovit tolik lidí, kolik by se jich v žádném jiném případě oslovit nepodařilo, a provozovat obchodní transakce na internetu není nic složitého ani pro ty prodávající, ani pro ty nakupující.
Ale co když si někdo otevře internetový obchod, ale na zákazníky v něm čeká marně? Co když má někdo svoji vyvěšenou nabídku, ale stále ne, a ne vzbudit zájem u internetové veřejnosti, jež by se měla stát zdrojem jeho příjmů? Kde jenom se mohla stát chyba? A jak jenom se takového problému zbavit?
Pokud tkví problém nějakého podnikatelského webu v jeho nedostatečné návštěvnosti, může být na vině jeho špatná pozice ve výsledcích hledání internetových vyhledávačů. Stává se, že se takový web kvůli nějakým svým nedostatkům neumísťuje na vhodné pozici v internetových vyhledávačích, a je pochopitelné, že ho v takovém případě veřejnost obvykle nenalezne. Nikdo z lidí přece nehledá na internetu ve vyhledávačích nějaký odkaz kdesi daleko v seznamu relevantních nabídek. Každý si otevře některý z prvních odkazů, které mu vyhledávače nabídnou, a tím to končí.
A proto je třeba SEO – e-shop se totiž právě díky ní může dostat z nezáviděníhodného místa v internetových vyhledávačích na pozici, kde ho najde a využije kdekdo. Což je důležité, protože jenom tak se může stát web úspěšným a zisk přinášejícím. A protože platí ono známé, že kdo maže, ten jede, je logické, že se musí zaplatit cena SEO. Která se ale dobrému webu určitě vrátí v podobě následných zisků.